fot. arch. własne artysty
projekt: Marcin Szyndrowski
Ares Chadzinikolau od lat eksploruje jazz w jego rozmaitych formach, a na płycie Dada, Haiku & Jazz ponownie udowadnia, że to dla niego nie tylko gatunek muzyczny, ale też sposób myślenia o świecie. Jego jazzowe korzenie przenikają tu przez warstwy awangardowego eksperymentu, łącząc się z dadaistycznym duchem słowa i dźwięku.
Płyta jest wymagająca, nie ułatwia słuchaczowi odbioru, a jednak – jeśli pozwolić jej wybrzmieć kilka razy – zaczyna wciągać. To nie jest muzyka tła ani zbiór łatwo przyswajalnych melodii. Mamy tu melorecytacje, nagłe uniesienia, krzyki – wszystko to osadzone w nieoczywistych dźwiękach wyjętych z codzienności. Szum miasta, odgłosy życia, dekonstrukcja harmonii – ta mozaika pozwala zatrzymać się i spojrzeć na rzeczywistość inaczej.
Teksty, współtworzone przez Urszulę Zyburę, Christiana Morgensterna i Tadeusza Zawadowskiego, wpisują się w poetykę absurdu, refleksji i gry językowej. Jazz – fundament Aresa – jest tu obecny, ale nie w klasycznej formie. To jazz poszukujący, zdekonstruowany, spleciony z dadaistyczną swobodą i poetyckim haiku.
W czasach medialnego pośpiechu i informacyjnego przesytu Dada, Haiku & Jazz jest momentem pauzy. Nie daje gotowych odpowiedzi, ale pozwala zatrzymać się i posłuchać. To płyta dla tych, którzy nie boją się wyzwań i są gotowi wejść w świat, gdzie dźwięk i słowo nie podążają utartymi ścieżkami.
Marcin Szyndrowski
Marcin Szyndrowski i Ares Chadzinikolau po jednym z koncertów w pracowni artysty
fot. Anna Szyndrowska
Dodaj komentarz
Komentarze